Alla inlägg under maj 2010

Av Sofia Boqvist - 30 maj 2010 20:00

Nu har vi äntligen åkt till Ullared!    Jag köpte (oh, suprise, suprise, suprise!!) föör mkt!!    Och waaay to much med smycken...   


Imorgon får jag inte gå till skolan, jag ska på morfars 80-års kalas! Uch, tvi, blä!!

Kommer inte mina kära kusiner så ska jag strypa dom en efter en, lååångsamt....   

Om en lärare undrar så har jag en DUNKANDE huvudvärk imorgon... Morsis hade liksom inte sagt till mig att jag skulle ta ledigt, hon vet att jag inte vill göra det! Av privata skäl!    Men ändå! Så i lördags fick jag veta att jag skulle ha tagit ledigt, vilket jag då naturligtvis inte gjort, så imorgon har jag som sagt huvudvärk.  

Det suger faktiskt, om vi inte räknar med "sovmorgonen". Om man nu räknar

8.30 - 9.00 som sovmorgon!   

Jag har typ inte fått sova någonting på siståne ju!! Varje vardag (skolan) så VAKNAR jag 6.00 (lägg märke till vakna, inte gå upp!), i lördags åkte jag till torget då GICK JAG UPP 04.50, idag så gick jag upp typ kvart i 7! Och imorgon 8!   

Nästa helg, åååh, nåde den som väcker mig innan 13.00 då asså!!!!   

Förmodligen kommer det bli mamma som kommer på ngt fullständigt onödigt jag MÅSTE göra, elr ett syskon som får för sig att komma inrusande och göra ngt så idiotiskt som att dra av mig täcket, det kan också vara någon jävel som messar elr ringer elr på ngt sätt vill ha tag i mig, elr så ska jag helt enkelt göra ngt nästa helg. Med andra ord; chansen är inte stor att jag får någon sovmorgon då heller...


Jag har börjat teckna lite smått, kanske lägger jag upp ngt här, KANSKE! Med tanke på att jag är en patetisk perfektionist så tar det evigheter att göra en bild, jag hittar hela tiden fel. Och för en perfektionist kan det inte vara några fel, så jag blir egentligen typ aldrig klar med en bild, jag bara tröttnar på att redigera den. Jag använder ju suddit mer än jag använder pennan ju!   


Juste, jag har äntligen klippt och färgat håret nu!    Det blev typ hur coolt som helst!! Mörkt, mörkt bruna (asså de ser typ svarta ut) slingor, ljusare mjölkchoklad-aktiga slingor, min vanliga hårfärg lite här och lite där, riktigt ljusa slingor, med lite, lite mörkare (fortfarande ljusa) slingor. Med andra ord ser mitt hår ut som en explosion av olika bruna färger, med tanke på att mitt hår är lätt slingat (naturligt) oxå!     


Sen har jag äntligen läst ut boken "Genom dina ögon - Stephenie Meyer". Den är typ hur grym som helst!! LÄS, LÄS, LÄS, LÄS, LÄS DEN!!!!! De första typ 2 kap kommer du inte fatta ngt alls! Men sen är du låst! As-cool! Den är verkligen  science fiction för dom som inte gillar science fiction!    Skit-bra!! Låt dig inte skrämmas av storleken, den är lättläst.   


Jahap, det va väl allt för den här gången då.   

vi cs!     

Av Sofia Boqvist - 22 maj 2010 20:54

Jag har varit på Skara nu då. :D Med Hilda, Yvonne (as-kul, jobbat på trädgårn och helt störtskön!), Yvonnes dotter; Ellen (aka lill-Ellen) och någon som jag inte riktigt vet vem det är med hennes dotter Jasmine. ^^

Vi hade iaf as-kul!! Vi badade(inte alls kallt!) åkte de värstingar som fanns, fanns bara en typ. Och den åkte vi inte, för man får AS-ont i ryggen! :S I slutet skulle jag, Hilda och lill-Ellen åka Newtron (man åkte i princip bara en backe, och då blev man as-blöt, så man åkte den ju BARA för att bli blöt! xP)

Jag känner att jag använder as- ngt liite för mkt... :/

Men, jaja. När vi skulle åka den fick vi helt plötsligt inte det för ellen var för kort, men på tekoppen var det samma regler och hon fick åka... Gubbstrutt!


Vi åkte inte till Ullared, mamma var tvungen att jobba... SUPRISE!!   


Cs<33

Av Sofia Boqvist - 19 maj 2010 20:02

Tja!

Du kommer inte tro det. Men! Jag pluggar! SUPRISE!! Nehe, det va ingen stor förvåning. Jaså, du kunde räkna ut det själv ... med lilltån...

Jaja! Jag erkänner (igen) jag har problem med vissa saker, trivs i skolan (kan tolkas hur det vill...), jag pratar med mig själv, eh hehe... Mina smileysar, köper waay to many örhängen, är halv-emo (tydligen), är halv-fjortiss (tydligen) och jag är verbal! Det ser jag själv som en fördel men ändå!   

Jaa, och så har jag lätt för att vika av från ämnet man pratade om...

Vi pratade om mitt studande, jaa... Jag har no-prov imorgon, jipie!    Jag ska lämna in förra veckans slöjd-uppgift (eh, hehe... ops...), no-renskrivning sedan lite föör långt tillbaka... ett arbete om djur sen (typ...?) 2 veckor tillbaka och ja, det va väl allt för tillfället, kul va!?  

Nästa vecka (tror jag) att vi har bild- + matte- prov. Dubbel jipie...!  

Meen det posotiva är (nee jag tror inte jag har en "veckans låt") jag ska till holland!!    Det har jag velat göra sen flera år tillbaka! Ska bli såå kul! Faast, vi ska åka bil, HELA VÄGEN! -.- Jag får naturligtvis sitta mitten bak... Trippel jipie...!    (wow, det blir många här...     )

Ooch jag ska med Hilda till Skara Sommarland!      Också något jag velat göra länge, efter det ska jag till Ullared! Jösses jag kommer vara död, Ullared och Skara är på samma helg...   Som tur är ska jag inte till Holland förens 6 Juli   

Jahap, det va det tidsfördrivet det... Nu MÅSTE jag väl plugga, blä!


Cs <33

OH! Kom på värsta kul grejen! <3 + love = </3

So true!

Av Sofia Boqvist - 17 maj 2010 18:42

Jag har tråkigt, mamma har hysteriskt anfall (som vanligt ;P ) och jag har en "Veckans låt" !!!!


Laser Inc. - Det var en gång en fågel

http://www.youtube.com/watch?v=7yMqZ6pwEO4


Love it!! Gammal klassiker som bara är föör skön! xP Och jag skulle inte ha så mkt emot lite kommentarer.... Alls faktiskt! x)


Sen vill jag tipsa om en blogg, men eftersom det är ingen som läser skiten så spela roll -.- Den har i vart fall en riktigt bra novell, bli inte avskräckt av sizen det går fortare att läsa än du tror ;)


http://novelsandlife.blogg.se/


Den andra bloggen är typ som min (fast inte lika bra då, svårt att vara lika bra som de bästa liksom! xD)


http://sarastallet99.bloggplatsen.se/


Cs och hej leverpastej! x3

Är jag bäst eller är jag bäst asså!! x'D

Av Sofia Boqvist - 15 maj 2010 18:06

Ja, det va ju ett tag sen jag blogga, så jag har en hel del att berätta!   

Vi kan ju börja med att jag va Dj på Olofs (min bror då) grillfest!    Det va as-kul!! Jag satt i baren och skötte musiken hela tiden utom de få gånger jag va uppe och dansa litte. Bugg mest men lite annat också    Inbilla dig inget! Jag kan bara lite grunder på bugg, och kan inte direkt någon annan dans! -.-

Vad mindre lyckat va att jag blev magsjuk direkt efter festen... Jag vet, jag vet. Du tror mig inte för fem öre! Men jag drack inget och då är det ju lite svårt att bli bakfull, tycker du inte?! Jag skulle dessutom på kussens konfirmation dagen efter så detta är början på mitt samtal till mamma:


- Jag kan inte komma idag...

- Jaha, då får du ha en jäkligt bra anledning till det!!

- Jag e magsjuk...

- BAKFULL!!

- Nej, -.-' magsjuk! Jag drack inget igår, jag lovar!


Det tog en stund att övertala henne om att jag inte druckit mig stup-full... När hon väl gått med på att jag faktiskt va magsjuk, fick jag inte komma hem...!! Mamma har typ världens skräck för att bli sjuk, och den värsta sjukdommen av dem alla är (DAM DAMM DAAAA!!) magsjukan!!! -.-'

Den enda som trodde mig var pappa, han va verkligen den enda!! I skolan (när jag kom tillbaks) var inte samtalsämnet om jag varit bakfull utan vad jag hade druckit för att bli det! Olof som borde varit bakfull kommer in på morgonen (om än ovanligt slö) och frågar vrf jag är bakis för!?

Men jaja, dom får väll tro det då, så länge jag inte får en massa skäll så    Fast samtidigt är jag ganska säker på att de (åtminstånne de flesta) bara skämtar :P

Jag vill bara säga TACK till mina underbara vänner som ringde mig mitt under en lektion, om än för att retas så var det kul! Bra mkt roligare än att kolla igenom alla brorsans filmer -.-' Och stort tack sp till Hilda (och robin -.- ;P han va med Hilda och messa mig under spanskan ^^), hon höll mig sällskap ganska mkt!   


Tja... det har väl inte hänt så mkt mer kanske... Jo, vi hade tyskaprov. Bajsämne med bajslärare! Usch, det är det ämnet jag har svårast för! Det gick nog inte så bra iaf. Inget MVG direkt...   


Jo juste!! Jag har en Veckans låt   


Stone Sour - Through Glass

http://www.youtube.com/watch?v=GIzDsGyxsQM&feature=fvst


Den är bara bäst!!

Sandra tips!   


Det va väl allt, tur att det inte va så mkt som jag trodde   


Cs <33  

Av Sofia Boqvist - 5 maj 2010 20:13

Mitt skrattanfall igår du vet... ;P Jag fick ett sådant idag när jag satt brevid Hilda på NO:n, hon sa liksom vad hon skrev; läs sortera 2, med onödigt tydlig röst! Och jag bara flabba, satt och småfnissa/flabba typ hur länge som helst, Hilda kunde inte säga NÅGONTING utan att jag börja skratta igen!! xP Det var, em, underhållande! ^^


Matten var också lagom kul!! xD Vi hade vikarie som var typ döv och fatta dåligt! Från och med nu heter Hilda Malmåker, eller Mölmåker funkar oxå! xP Vi jobbade i typ 15min på hela lektionen, MAX! Resten hade han genomgång om ngt vi redan kunde... -.-' Jag tror inte han fatta själv!!


OBS!

Internt!

Sen försökte Sara övertyga en stackars liten flicka att hon kunde cykla. Jag tror/vet att hon inte kan, så när hon vågar testa om hon faktiskt kan eller om Sara lurat henne kommer hon ramla och slå sig, hårt!! Det gör ont, jag har testat, jag gör det hela tiden, inbillar mig ngt, testar, upptäcker att det inte är så och faller hårt! Hilda hjälpte oxå till på ett hörn...


Nepp, vi synes snart! ^^

Ps. HA! Jag la inte upp en enda smilis idag!! xD

Av Sofia Boqvist - 4 maj 2010 21:49

Kalla mig pervo, kalla mig knäpp, kalla mig miffo kalla mig va f*n du vill!!! Men jag tycker bara den här är för kul!!!   


http://www.youtube.com/watch?v=fbGkxcY7YFU


Min bror Olof och hans flickvän Camilla du vet, det var en av låtarna dom sjöng mitt i knalleland!! Camilla börja:


- What, what?


Och Olof fortsätter:


- In the butt!


- What, what?

- In the butt!


Camilla fortsätter:


- You wanna do it in my butt??

- In the butt!


Och ja, du fattar!   


Jag va hos Sara förut och fick värsta damp-anfallet!! (hade nog ätit en chokladbit för mycke...  ) Jag skrattade nästan o-avbrutet i en halvtimme! Jag var tydligen sadist, rasist och pianist... Fast när jag skulle försöka säga "pianist" mellan skratt-attackerna blev det penis... Shit va jag skratta då elle!?    Sen skulle Sara "sätta på" en låt/mobilen/datorn m.m Jösses, det var verkligen en flum/misstolknings timme!! xD Hon kunde inte ens äta pommes frites med dressing...

Usch, jag måste bli mindre pervers... :S xD Or noot!! xP

(jag vet det stavas inte med två "o", det var en s.k ljudeffekt -.-' )


Vädret var ju bara liite skumt idag elle?? Först: fint solsken, sen: åska, blixtar och spöregn, sen: fint igen och till slut regna det, igen... -.-' Men, jag gillar när det åskar, det är mysigt    Har inget emot något väder faktiskt! Eller det beror på vad man ska göra... 


Nepp, nu drar jag!

Cs! <3<3   

Av Sofia Boqvist - 1 maj 2010 15:58

Ok, du FÅR inte lyssna på "När du gör som jag vill"!! Förbjudet! Det finns så mycket som man måste se/göra! Man ska göra test av olika slag, se bilder och annat som hjälper dig förstå hur du blir påverkad! Jag ångrar själv att jag lyssnar på den...


Förutom det var jag i borås med min broder Olof och hans flickvän Camilla idag.   Det var riktigt kul, fast jag spendera liite för mycke...    he. he...

Men! jag fick lite snygga kläder och smycken!   

Nackdelen var att nästan hela dan gick Olof och sjöng: You just to be a fun cloud, now youre just an evil hause...

suck...!


Sen angående den där festen igår då...    Ok, den va trevlig, lite kul och inget är roligare än man gör det, men jag har vart på roligare. Men, just igår vet jag att jag inte hade velat vara någon annan stans! Jag är inte sån. (Jag är sociallt handikappad!   ) Jag satt och övervägde hur det skulle vara att vara på någon annan fest (typ drick så mycke du kan, då e du cool, rök gärna lite och helst knark också!!-fest), jag vet, det är inte alltid så, man har kul med sina vänner där med, men det är fortfarande inget för mig. Jag blev ganska illa till mods på att jag skulle vara på ett sånt ställe. Nä, då var jag väldigt glad och nöjd över att vara med min familj!   

Och bara så du vet! Så blev jag hetsad till att dricka mer än en gång, av mina syskon visserligen men inte får man reaktion från morsis inte! xP Hennes svar på min:

- Kan jag inte få testa en sån!!?

- Det får du fråga (vems det nu är).

- Mamma, det är alkohol i den. -.-'

- Ja, då kanske det inte är så bra...


Det var på skoj hela tiden men ändå! Jag har smakat vin, och liknande, du vet när man fråga om man får smaka liite...

Det smaka skit ju! Varför skulle jag dricka något om det är äckligt?? För att bli full! Jaha, jo men det måste ju vara suveränt kul!! Man mår fruktansvärt dagen efter och man beter sig som en komplett idiot, mer än innan då man faktiskt vill bli full då...!!

När man är full händer inte så mycket mer än att man ofrivilligt släpper på spärrar som man sätter upp för att man e känslomässigt handikappad! En människa som kan vara sig själv hela tiden och inte har såna spärrar behöver inte bli full.  För dom är enda skillnaden mot vanligt att man inte kommer ihåg något efteråt. Och hur kul e det?? Min syster, min bror och min andre bror (tror jag) är sånna. Dagen efter frågar jag min syrra varför hon inte drack på festen och on säger att det gjorde hon visst, hon va ju dyngrak...

Ops, skrev lite mycke om alkohol där... he, he, men det är ett ganska viktigt ämne för mig... Rökning är också ett sånt ämne precis som knark...

Me det ska vi inte gå in på nu! ;P

Jag som bara hade tänkt säga att man inte fick lyssna på boken jag lyssnar på...


Ja, ja! Vi cs väl snart!   

Ovido - Quiz & Flashcards