Alla inlägg under juli 2010

Av Sofia Boqvist - 5 juli 2010 15:35

Fall in love
and opening a box,
is pretty much the same.
You never know what´s inside.
It can be horrible,
and it can be amazing.
The big difference is that
you choose if you want to open the box...
Love, you just fall headlong into.
There is no time to think.
Even if there were,
you can´t choose anyway.
No one have any control at all over the wild heart....

               


Här har jag gjort allt själv, inklusive den failade bilden...

Av Sofia Boqvist - 5 juli 2010 14:27

ok, jag sätter igång med en gång ;P

Först och främst, shoppinglistan (jag struntar i bilder, tro mig det skulle ta en timme extra!:


På carlings:

*En turkås/mörkblå T-shirt med en svart konstig katt på vänster sida. Katten är liksom utsmetad och skrämd...

*En ljust blå/lila T-shirt med den där svarta katten i snurre sprätt på. Ovanför står det: Just so dizzy, med stora utslitna bokstäver, katten ser också lite "dizzy" ut...

*En svart mössa, en sån som supermac18 har på min favvo video, kiss n tell, och neej jag tror/hoppas/vet att det inte var anledningen till att jag köpte den...


På Bokia:

*Ett svart lite små-stort pennfack (för er som vet) så ett likadant som mitt gröna lilla, fast mycke större och svart ^^ (den lilla är olyckligtvis a.k.a dildon... -.-')

*Ett nytt ritblock, i samma tema som mitt förra, svart med vita/silvriga hundar på, jag gillar verkligen dom!

*Bree Tanners andra liv till sara


På Lagerhaus:

(allt till sara)

*En liten ask (rund), orange, med en svart text: Anti-stress piller

*En choklad kaka, pappret utanpå, vitt med röda prickar runt om och med texten: I <3 choclate (hjartat var rött och glansigt, som prickarna)

*En liten ask, en sån som man kan köpa tex små röda zoo-apor och sånt i, med en massa text runt om (inte meningen att man skulle kunna läsa den)  och stor text: eeeh, nu kommer jag ju inte ihåg texten... men ngt om socker-sug-chock, hjälp finns inom räckhåll elle nåt...

(som sagt, på hennes blogg finns nog snart allt hon fick i present)


På JC:

(kan inte åka någonstans utan att köpa smycken, sp på JC)

(det va rea, till mitt försvar!)

*Ett sött halsband som matchar mina söta örhängen, guld-hjärtan med svarta stenar runt

*Skit-tuffa örhängen, stora, svarta med lite silver-prylar på, typ små nitar elle nått... tuffa var dom iaf!

(men jag köpte ju bara två saker! trots rean!!)


Det var nog allt...

Ok över till nästa punkt. När vi var hos sara kollade vi på lite filmer, och jag tänkte skriva vad jag tyckte om dom...


Daybreakers:

Bra, slutet sög visserligen men i övrigt var den väl bra. Ingen super-duper-as-bra, men ok ^^ och btw så var det verkligen JÄTTEDÅLIGT att huvudpersonen heter "Edward"!!! Jag menar hur tänker man då?! Vet att man brukar säga att man tänker med röven då, men dom kan inte ha tänkt alls!! (för er som inte vet så handlar filmen om vampyrer som nästan utrotat människosläktet och då håller både vampyrerna och människrona på att dö, Edward är då såklart en vampyr -.-') Meen hans bror, shit fucking bacon, han va SÖÖÖT!! Watch him!! Åh, det fanns liksom vissa, scener där det blev lite intimt (titta på filmen, så kommer ni undra hur jag kan tycka det, han liksom håller på att döda/förvandla en tjej), men saksamma! Han gjorde det intimt! Och det var lite eh, em.. underhållande! :D ;P


Sen var det en annan film jag inte kommer ihåg namnet på, men den sög, helt sjuk va filmen! Fanns liksom ingen vettig handling alls! Jag vet, det var en skräckfilm, men dom kan väl ha en handling ändå elle?!

Jag återkommer när jag vet namn!


Sen när vi skulle sova (jag och emma låg brevid varandra på golvet) hade vi lite kul! x'D eeem, vi liksom hittade (jag och emma asså) på lite historier... En ledtråd: Apelsinerna våldtog klementinerna (vet inte om det stavas så) och gaffeln var bisexuell... kolla in emmas blogg, jag tror att hon snart skriver lite mer utförligt om våran historia...:

http://novelsandlife.blogg.se/


Sen igår så undra mamma om jag ville hänga med till stensjön, det ville jag ju då...  Här kommer bilderna jag lovade:


Ingen fara, inbilla dig inget, det är jag som har tryckt ned handen så att det blir luftbubblor!


     


I <3 H2O ok jag ska sluta göra så... ;P


Idag gick jag upp kvart över två!! o.O


Såå, det var väl allt, nu har jag kommit ikapp lite ^^D

Då vart det bara dikterna då ;P Jag lägger ut dom alldeles strax ;)


cs<3


Ps. JUSTE! Just nu, tvingar jag verkligen mig själv att lyssna på ngt annat, så nu är det lite blandat, Green Day, U2, Linkin Park, Tokio Hotel, Sum 41, Salem Al Fakir m.m

Av Sofia Boqvist - 4 juli 2010 22:52

nu har jag först fastnat vid supermac18 (igen) och sen en annan blogg som är typ as-cool! 8D were like twins! xD (jaa, jag tänker/pratar lite för mkt på eng) check her out:

http://sweet13teen.bloggplatsen.se/


Hon är ny, så publicera gärna vidare så att fler kollar in hennes blogg ^^

(*viskar* när ni ändå så är i gång kan ni ju nämna mig också... xP)


Jaja, detta innebär iaf att jag (nu) har 5min på mig innan mamma ger mig internet föbud --/

såå, ja, jag vet, det var tänkt att jag skulle lägga ut lite dikter nu, men mitt smart-ass och jag har ju screwat upp det lite så jag ger er det imorgon... Den här gången LOVAR jag!! *kryssar över hjärtat som i filmen "Upp" *

Då lägger jag också ut lite bilder jag tog vid stensjön (love bathing and love sunseth)


men shit, vad är fel på mig!? jag tänker på eng! O.o


nu fick mamma lite luft och sa att det va HALV 11, inte 11, som jag skulle stänga av datorn, not fair!!

jaja, see ya tomorrow!<3

Av Sofia Boqvist - 4 juli 2010 13:54

Se nu gjorde jag nästan så som jag sa att jag skulle göra igår ;P


Just nu är jag hos sara (därav titeln på inlägget...) jag sov här, så jag fick aldrig  chansen att blogga, såå då kunde jag ju inte heller lägga ut någon dikt (inte nu heller då förstås), men när jag kommer hem lovar jag att kompensera er, det blir inte bara en utan TVÅ dikter (kanske till och med tre ;P) när jag kommer hem ^^


jaja, nog om mina miffade dikter, igår gick jag då bort till sara. Jag hade köpt en skit-snygg tröja i borås i fredags (återkommer med en mer detaljerad shopping-lista), den var mörkblå, lite turkos-aktig, med en svart as-freakad katt på sidan, med nitskärp, ljusblå/grå jeans, mina svarta "boots", lite assesoarer, och min mössa! xP när det va 32 grader I SKUGGAN! men jag varken fryser elr blir varm om huvudet så det gör ingen ^^ Mammas kommentar när jag gick:


-fryser du om huvet elle?

-hejdå!

-men tröjan var fin! (översättning: den var inte svart, allt som inte är svart är fint numera)

-*mutter, mutter* tack! hejdå!


suck -.-' mammor! xP

hos sara gjorde vi först inte så mkt, sen åt vi tårta, kolla film, käka tacos, öppna presenter (inte nödvändigtvis i den ordningen ;P) jag gav sara lite olika saker, bl.a Bree Tanners andra liv ^^)

resten av presenterna kan ni nog snart se på hennes blogg:

http://sarastallet99.bloggplatsen.se/


eh... hon gillar buffy, och spike...! ;P


jaja, nog om det... nu har jag glömt av vad det va jag skulle skriva om -.-' suck!

tjaaa, beroendet har inte gått över så jag lyssnar/tittar fortfarande (så ofta jag kan) på kiss and tell feat. jenn ;P

see ya guys<3

Av Sofia Boqvist - 3 juli 2010 11:23

Har slut på hälsningsfraser, kanske skulle försöka göra som alla andra att skriva vad inlägget handla om... näää, gör det sen! ;P


Jahap, jag har varit runt och kollat lite på andra bloggar (trots att jag egentligen absolut inte har tid med det här...)  och det verkar som om alla skriver om Eclips, syrran var helt salig efter att ha sett den i torsdags och kunde inte sluta prata om den (min syster är 27!!) så jag antar att den är bra (visste redan att den är bra!) jag själv har inte sett den än, min kompis Hilda som jag ska se den med åker på ridläger nu i en vecka så jag måste vänta aaas-länge (käänns det som) innan jag får se den, men Yster Byster (syrran -.-') tyckte den va så bra att hon vill se den igen, såå jag kanske ser den på måndag mina damer och herrar! xD kunde inte låta bli ;P


Igår var jag i borås med mamma och handla (vi bråkade faktiskt bara en gång! :D) och gjorde mig av med cirkus 600 spän!! jag är ju helt otrolig! -.-' men mkt fint hitta jag =D och du skulle sett morsans min när jag köpte en MÖSSA!! x''D skulle lätt betala för att få se den minen igen!! lol... Sen kom Irene (min vuxna kompis) och hämtade mig på knalleland, så jag sov hos henne inatt, på en sån där "tempur"-madrass, en sån som man sjunker ned i, as-gött och livsfarligt!! Det blev typ hundra gånger jobbigare att gå upp på morgonen, jag skulle ju med tåget så att jag inte kom försent till Sara (min andra kompis) födelsedags kalas (som sagt, jag borde egentligen inte göra det här!!!) hehe, jag är ju så snabb på att köpa presenter (jag i ett nötska, planering lika med noll) så det va det jag köpte igår. men eftersom det finns risk att hon läser det här, så skriver jag vad jag köpte sen, då jag även (jag lovar!) lägger till en dikt och vad jag lyssnar på (jag har nästan blivit av med beroendet, nästan! klarat mig ett helt dygn nu iaf!)

men nu har jag jätte bråttom, cs<33

Av Sofia Boqvist - 2 juli 2010 11:42

Ok, nu har jag nog problem! det är väl modigt att erkänne, right...?

jag har blivit beroende!! du vet den där videon jag la upp sist, Kiss and Tell?? DEN är jag liite beroende av!! det är min bakrundsmusik till allt jag gör bara så att jag med jämna mellanrum ta upp sidan och kolla hur oförlåtligt söt han är!! guud, jag tror jag tuppar av snart!! titta här, titta så beroende jag är!! nu ska jag (bara för att vissa hur sjuk i huvudet jag är) visa var han är som sötast:


0:57 därifrån ända tills det blir hon i bilden igen, de två "moves" är JUST CUTE!<33

1:03 jaaa, jag vet, jag e pervers, kom med ngt nytt va?!

1:10 yngefär därifrån gör han VÄRSTA AS-GULLIGA saken!!! kan inte beskriva det bättre men jag tjuter fånigt och hjärtat stannar!!! O.o

jag KAN bara inte må som jag ska...!


jaa, det var väl alla, elr ne, det va det inte, varje sak jag har pekat ut nu gör inte bara en gång, utan flera!! O.o ooch han är genom-söt hela videon, så det skulle bli väldigt jobbigt att peka ut ALLA ställena som han är söt på...

som sagt, jag kan inte må som jag ska! åtminståne så gör jag inte det av den här videon....!! I´m a freak... :'(

och nu tänker du:


- shit tjejen har problem!


nästa tanke (efter en stunds tänkande på min psykiska hälsa):


- holy crap!! någon måste seriöst talat kedja fast henne så hon inte misshandlar den där "Jenn" till döds... tror inte att det faktum att han bor i amerika gör någon skillnad för henne...


Du (om du nu har tänkt så som jag har tänkt att du ska tänka) har två rätt av tre, inte illa! Först: jaa, jag har problem, när blir man imun mot killar?

två: nejdå, du behöver inte oroa dig, hon passar in i videon, det skulle inte bli lika bra utan henne, och han har redan lugnat alla tjejer därute med att skriva att han och Jenn bara är vänner, och då ser jag ingen anledning att vara orolig.?

tre: nepp, om det nu skulle vara så att hon va hans flickvän, så nej, inte ens om han bodde i kina (fast då skulle det inte spelat någon roll för då skulle han inte vara söt) STOP


jag måste bara skriva ned vad som just flög genom huvudet på mig (en tanke alltså! -.-')

jag föreställde mig han som kines och höll på att spy och bryta ihop

sen funderade jag på om han va söt, gullig elr snygg *kollar på videon igen*  DET var ingen bra ide.... omg omg omg omg omg omg omg omg OMG!! jag kom just på att (när det inte är i svartvitt) så har han blå ögon, verkligen IS/HAVS-blå!!  *smälter till en pöl....* och AAAAAAAAAAAHG gud så fruktansvärt as-snyggt det skulle va om irisen (är det så den färgade delen av ögat heter? :S) på han och Jenn var färgad! hur avsome cool som helst ju!!! oj, vad fjortiss det blev där en stunf...

ok, åter till ämnet han är söt/snygg/...gulp...sexig....

allt på samma gång!! O.o inte nog med det!!! han verkar vara världens snällaste/roligaste kille nånsin!!!!!!!!!!!!!! 0.0 och du, vi har ju redan diskuterat det där, och jag har erkännt (mer än en gång) att jag är konstig, knäpp, freakad, (lite bäst (A) och allmänt weird, så dissa mig inte! :@


slut på STOPpet ^^

som sagt, nej det spelar ingen roll var han/hon bor jag skulle ta första bästa plan och förgifta henne, så hon led en plågsam död till mötes!! >:D mohahahahaha!


ookeej.... vågar jag säga att det var allt jag hade om honom just nu....? tror det! :D

ok (jag säger ok, och använder (somethingsomething), ..., *somethingsomething*, ^^ waaay to much!) lol xP

jaja, så det jag tänkte säga var .... NEJ STOP!! jag kom på en till sak om honom... elr nej, det va  inte om han :( meen det va lite komiskt! :D

igår när jag pratade med min kompis Irene så berättade jag om vad jag drömde igår (jag drömde 5 drömmar varav två handlade om en och samma kille) så frågade hon:


- Tror du det finns medecin för din hjärna?


och, nej, ledsen irene, men jag hittar verkligen inget! :'(   ;P


försök tre: det jag har försökt säga rätt länge nu är att jag är alldeles för glad för någon glädjedödande dikt så det får ni ingen idag!! HA! jag som hade skrivit en i riktig emo-stil!! HA! HA! där fick ni så ni teg!!

men sluta tjata, jag är weird, I know!


det jag lyssnar på är (ja men gissa din fårskalle! vad har jag skrivit liite om nu??!)

Kiss and Tell (feat. Jenn) aaaaaahm.... ^^D ^^$


see ya guys! ;P

Ovido - Quiz & Flashcards