Alla inlägg den 7 juli 2010

Av Sofia Boqvist - 7 juli 2010 10:11

Holland vann!!! Helt otroligt!! På söndag spelar dom FINAL! Asså final-final! Vet inte än om det är mot spanien elr tyskland, men final blir det! 2-3 är en rätt grym match!! Redan i halvlek stod det 1-1, då är det ju nästan lite kul att titta på....! 

Och då har jag ju en förträflig chans att vinna vadet! He, he, hee... xP Argentina är ju ute! xD


Oj, em, Age har smittat mig... Jag va faktiskt inte så exalterad innan matchen...

Haha, Age fick sitta i en egen stol en bit ifrån oss andra i soffan (vi andra satt i soffan alltså), han hade nämligen helt klart för sig att han var couch (typ fotbollsinstruktör, vet inte om jag stavat rätt nämligen) till Holland, så han satt där och sa vad spelarna skulle göra och förbannade dom när de inte lyssnade... ;P När det hände ngt (när det blev spännande), typ ngt lag höll på att göra mål, en felaktig offside elr ngt annat JÄÄTTE (-.-) spännande så hoppade han upp ur stolen, slängde armarna omkring sig, skrek och gapade m.m Man riskerade allvarliga skador om man var inom arm-längds avstånd vid ett sånt tillfälle! ;P

Men det var inte bara Age som reagerade lite komiskt, alla killarna lutade sig framåt (som om de förberedde sig för strid) och såg djuupt fukuserade ut. Linneas citat:


- Ja-a, snart sitter alla killarna i tv:en!


xP Alla (utom vi tjejer då förstås, jag, linnea och emma) var näst intill               o-kontaktbara. Det va också lite komiskt..:

Sofia:

- Någon som vill ha ngt att dricka? (fråga till alla i rumet)

Alla:

- *grässhoppsljud*

Sofia:

- Nehe, då tar jag väl in kannan då...

Alla:

- *grässhoppsljud* och typ två pers tittade åtminst¨nde åt mitt håll -.-' ;P


Juste, ett tillskott under kvällen var Martin. Det sa jag inte förut att han skulle komma, han va inte precis planerad. Martin är Eriks kompis (våran med, men mest Eriks) som jobbar med Bergmans... Juste, ni vet antagligen INTE vilka bergmans e... Suck! Jaja, Familjen består av:

Mamma, pappa, (orkar inte med bättre beskrivning) två söner, den ene (Stefan) bara ca ett år äldre än mig, den andra typ mina bröders ålder (20, nånstans) och så Anna. Anna och jag var bästa kompisar när vi var små, men efter flytten ner till Ljung så tappa vi kontakten fullständigt. Min familj, och Pappa, + mina bröder framför allt, är fortfarande väldigt bra vänner med familjen Bergman. Pappa och Erik åker dit så ofta dom kan och hälsar på (pappa bor i jung med j ;P alltså inte långt ifrån dom). Så nu vet ni vilka dom är, någon som inte fatta, så fråga på! 

Martin jobbar iaf med dom, och var nu med på denna fotbollskväll. Men kan jag aldrig fatta mig kort elle?!


Suck, jaja, kvällen var lyckad. Age hade lagat jätte god mat (han är i mäster kock klass!) och vi åt as-goda chips och vindruvor från trägårns egen vinranka. I halvlek gick vi ut och spelade lite fotboll, lagen var:

Mitt lag:

Jag, Age, Emma och Martin

Looser laget:

Erik, Linnea och Neso.

Det var riktigt kul faktiskt, jag tycker allt att jag var rätt bra ^^P Vi hann inte spela klart, så när vi gick in igen för att kolla färdigt på matchen så stod det lika (kommer inte ihåg några poäng). När matchen på tv var slut gick vi ut och spela färdigt. Jag satte några riktigt uppsnosiga killar på plats, räddade laget från total förnedring genom att rädda minst 5 mål elle nått! Men min proffsighet räkte inte till vinst. Tyvär... :'(

(ni fattar att jag bara skämtar när jag säger att jag va bra va?? O.o men jag satte faktiskt några på plats! :D ;P)


Ok, nu undrar ni vrf jag är vaken vid den här tiden... Jag sov ju hos syrran igår, då måste jag hänga med henne till jobbet med en gång annars kommer jag inte till trädgårn alls, och det behöver jag verkligen! Såå, det var bara att masa sig upp halv 9! blä!

Men ikväll ska vi hämta hö, det är faktiskt rätt kul ;P Sen ska jag (kanske) rida en sväng, och åh, det var länge sen, det ska bli riktigt roligt!! Syn bara att Hilda är på ridläger... Irioniskt elr hur!? -.-' Jaja, det är synd att hon inte kan hänga med, men det är skönt att rida själv också ^^


Nu lyssnar jag på Smash Mouth! ;D Jaa, jag vet, det är bara ett försök att INTE titta på supermac18´s videor, igen! --/ 


Jaja, vi cs guys!<3 ^^D

Ovido - Quiz & Flashcards